امروز: 10
ديروز:521
اين هفته: 1452
هفته‌ي گذشته: 1644
اين ماه: 6113
ماه گذشته: 7358
افراد آنلاين:1
اعضا ی آنلاین : 0
مهمان آنلاین : 1
IMAGE
آماده سازی عیدی عید غدیر چهارشنبه, 07 شهریور 1397
  آماده سازی عیدی عید غدیر جهت اهدا به کلیه همکاران   ... ادامه مطلب...
IMAGE
جشن روز کارمند شهریور 97 یکشنبه, 04 شهریور 1397
                                  ادامه مطلب...
IMAGE
کتابچه اصول ایمنی و بهداشت نیروهای خدمات چهارشنبه, 17 مرداد 1397
      دریافت فایل کتابچه اصول ایمنی و بهداشت نیروهای... ادامه مطلب...
IMAGE
خطبه غدیر دوشنبه, 15 مرداد 1397
        خطابه غدیر سخنرانی پیامبر اكرم (ص) است كه در... ادامه مطلب...
IMAGE
تقدیر از مهندس جلیلی سه شنبه, 08 خرداد 1397
    تقدیر معاون محترم امور پشتیبانی جناب آقای دکتر رضا... ادامه مطلب...

واحد پذیرش


 

واحد پذیرش

از دیدگاه تخصصی پذیرش یعنی روبه رو شدن با انسانی که از شدت درد و رنج به ستوه آمده، و با توکل به خدا برای درمان و رهایی خودش از درد و کسب سلامت به بیمارستان و کارکنان آن متوسل شده است. چنین فردی بر اساس تمام قوانین موجود و بر اساس فطرت انسانی، احتیاج به کمک دارد و با دیده شفقت و کمک به بهبود حالات روحی و فیزیکی وی باید با او ارتباط برقرار نمود.

با توجه به ایده فوق، پذیرش یعنی روبرو شدن دو انسان در یک مرکز درمانی که یکی (بیمار) نیاز به حمایت و تسکین آلام روحی و فیزیکی دارد و دیگری (متصدی پذیرش) که مسئولیت اخذ و ثبت اطلاعات بیمار را برای تشکیل پایه و اساس یک مجموعه اسناد رسمی به نام «پرونده» به عهده دارد.

شرح وظایف متصدی پذیرش

1. رعايت قوانين و مقررات و ضوابط بيمارستان

2. رعايت ضوابط تدوين شده جهت ارزشيابي بيمارستان

3. كسب دستور و برنامه كار از سرپرست مربوطه

4. درخواست پرونده قبلي بيماراني كه در ليست انتظار عمل قرار دارند از بايگاني

5. تماس با بخش جهت هماهنگي لازم در خصوص بستري بيماران و ميزان تخت هاي خالي

6. هماهنگي لازم با پزشكان در خصوص تنظيم نوبت بستري بيماران

7. مشخص نمودن نوع بيمه و اقدامات مربوط به پرداخت هزينه درمان

8. ثبت دقيق و كامل اطلاعات هويتي بيمار و مشخصات بستري در رايانه و برگ پذيرش

9. اخذ رضايت نامه درمان وعمل جراحي از بيماران و در نظر گرفتن مسائل و شرايط قانوني اخذ رضايت نامه

10. راهنمايي و هدايت بيماران پس ازتشكيل پرونده به رختكن و بخش مربوطه

11. راهنمايي بيماران به واحدهاي گوناگون در صورت نياز

12. تهيه گزارش از فعاليت ها به سرپرست مربوطه

13. ثبت نوبت بستري بيماران در ليست انتظار

14. پذيرش بيماران سرپايي طبق برنامه درمانگاه

15. كنترل تعداد بيماران سرپايي تا حد نصاب

16. تعيين وقت مراجعه بيماران جهت جلوگيري از اتلاف وقت بيمار در بيمارستان

17. تكميل پرونده هاي اورژانسي بر اساس اطلاعات موجود

18. اخذ و ثبت مشخصات فرد آورنده بيمار به اورژانس در برگه پذيرش

19. انجام كليه امور محوله طبق دستور مافوق

نشانگرهای وضعیت مطلوب واحد پذیرش

¯ مسئول پذیرش کارشناس مدارک پزشکی باشد.

¯ پرسنل پذیرش حداقل کاردان مدارک پزشکی باشد.

¯ پذیرش بستری، سرپائی و اورژانس به صورت نیمه متمرکز باشند.

¯ به کارگیری نیروهای توانمند و جوان در واحد پذیرش جهت برقراری ارتباط مناسب

¯ محل پذیرش به درب ورودی بیمارستان نزدیک باشد.

¯ حداقل 2 تلفن داخلی و یک خط مستقیم در اختیار پذیرش باشد.

¯ کنترل دائم رئیس پذیرش برروی عملکرد اخلاقی و حرفه ای پرسنل وجود داشته باشد.

¯ فضای مناسب جهت توقف بیمار در هنگام تشکیل پرونده در پذیرش وجود داشته باشد.

¯ دستورالعمل های اجرائی جهت جلوگیری از اتلاف وقت بیمار در پذیرش وجود داشته باشد.

¯ محل پذیرش به نحوی طراحی شده باشد که متصدی پذیرش قادر به ایجاد رابطه مستقیم و مناسب با بیمار باشد.

اهداف ویژه واحد پذیرش

¯ اخذ مشخصات صحیح از بیماران به منظور تشکیل پرونده های پزشکی سرپایی و بستری از روی شناسنامه یا کارت شناسایی معتبر بیمار

¯ تکمیل کلیه آیتم های برگ پذیرش و خلاصه ترخیص به وسیله تایپ یا با خط خوانا و اخذ شماره تلفن و آدرس دقیق بیمار

¯ رعایت اصول اخلاقی در ارتباط با مراجعین و همکاران

¯ تکمیل دفتر پذیرش بستری

¯ ارسال پرونده بیماران به بخش مربوطه به همراه بیمار

¯ تکمیل پرونده های اورژانسی بر اساس اطلاعات موجود

¯ تکمیل مشخصات کامل فرد آورنده بیمار به اورژانس در برگ پذیرش

¯ کنترل شماره های داده شده به بیماران بستری

فعالیت های انجام شده واحد پذیرش

1. اعلام مشكلات موجود در واحد پذيرش به مدير بخش مدارك پزشكي

2. تشكيل پرونده هاي خام توسط پرسنل پذيرش

3. تشكيل كارت هاي درمانگاه جهت مراجعات سرپايي توسط پرسنل پذيرش

4. ثبت فعاليت هاي روزانه در دفتر گزارش كار واحد